МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАКЛАДУ

Матеріально – технічна база ЗДО № 145.

Будівля закладу розміщена на окремій ділянці в середині житлового масиву. Площа земельної ділянки — 9240 кв. м . Площа присадибної ділянки 7516 кв. м .

На території закладу розташовано: 2 споруди, 11 групових майданчиків, 11 павільйонів, плескальний басейн, 2 спортивних майданчика. По периметру ЗДО в наявності зелені насадження, майданчики для кожної вікової групи, які розмежовані живою огорожею. На території розташовані клумби, газони, насаджено дерева та кущі (фото території). Озелененню території закладу приділяється велика увага. Щороку досаджуються нові дерева та кущі, висаджуються квіти на квітниках, по периметру будівлі та на ігрових майданчиках. Кожна група має окремий майданчик із зеленими насадженнями, тіньовий навіс та ігрове обладнання. На групових майданчиках розміщено малі форми: ліани, турніки, обладнання для пролізання, підлізання; пісочниці з кришками. Крім цього на ділянці закладу є спортивний майданчик, обладнаний малими спортивними формами; в наявності яма для стрибків, турніки, ліани. На початку навчального року все ігрове обладнання майданчиків випробується на міцність , що фіксується актами.

За останні два роки поновлені малі ігрові форми, пісочниці з кришками на групових майданчиках, які утримуються в належному стані, пофарбовані в яскраві кольори, надійно закріплені.

Будівля закладу дошкільної освіти побудована за типовим проектом, має два поверхи та загальну площу 1338,м кв. Заклад дошкільної освіти розміщується у двоповерховому будинку, в якому дотримується принцип ізоляції груп одна від одної, групові приміщення для дітей раннього віку розташовані на першому поверсі і мають окремий вхід. Заклад дошкільної освіти розрахований на 11 вікових груп. На цей час функціонують 8 груп. У 8-ми приміщеннях створено належне просторово-розвивальне середовище для дітей віком від 2 до 7 років, кожна група має свою назву і емблему.

Згідно типового проекту ЗДО, до складу групових приміщень входять приймальні кімнати з індивідуальними шафами для одягу дітей та полицями для взуття; ігрові кімнати з набором меблів, та осередками предметного розвивально-ігрового середовища, спальні та санітарно-побутові приміщення. Всі приміщення групових кімнат в повній мірі відповідають санітарним, педагогічним, естетичним вимогам. Всі групові приміщення обладнано ростовими меблями, сантехнікою, незабороненим технічним обладнанням, а також наочно-дидактичними посібниками, художньою літературою, спортивним обладнанням, іграшками, тощо.

Забезпечення музичної та спортивної зали, групових приміщень обладнанням відповідають Примірному переліку ігрового та навчально — дидактичного обладнання для ЗДО на оптимальному рівні. Оформлення групових приміщень для дітей, зали, коридорів є педагогічно доцільним, відповідає естетичним та педагогічним вимогам. При організації та облаштуванні життєвого простору у групових приміщеннях, педагогами враховується його значимість для становлення особистості дитини, формування її смакових уподобань. Для забезпечення потреби дітей варіативно використовувати простір, виявляти свої інтереси, вихователі постійно трансформують оснащення центрів розвитку: ігрового, самостійної художньої діяльності, літературно-театрального, пошуково-дослідницького, тощо. При оформленні приміщень педагогами враховано вимоги відповідності предметно-розвивального середовища віковим особливостям вихованців. Змістовне та естетичне оформлення групових приміщень, спальних кімнат, роздягалень – є однією з складових розвитку естетичних почуттів, естетичних оцінок та естетичного ставлення до оточуючого (фото приміщень, коридорів) (фото1) (фото2).В кольоровій гаммі приміщень для дітей використані теплі та спокійні тони. Цікаві конструкції дитячих меблів, меблів в ігрових, навчальних та природничих центрах створюють єдиний ансамбль, який органічно вписується в загальний стиль оформлення ЗДО. Забезпечення закладу сучасними навчально-наочними посібниками та іграшками здійснюється відповідно до Примірного переліку ігрового та навчально — дидактичного обладнання для ЗДО, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 19 грудня 2017 року № 1633 за рахунок додаткових джерел фінансування.

Педагогічний колектив закладу працює над подальшим вдосконаленням навчально-матеріального забезпечення ЗДО, над забезпеченням індивідуально-особистісного зростання кожної дитини через індивідуалізацію та диференціацію дидактично - розвивального матеріалу. Кожна група ЗДО забезпечена сучасними наочними та дидактичними посібниками. Створена на сьогодні дидактична база, розвивальне середовище закладу дошкільної освіти  відповідає вимогам Державного стандарту – Базовому компоненту дошкільної освіти (нова редакція). Формуванню та розвитку ключових компетентностей дошкільників допомагають сформовані в кожній групі центри розвитку, в яких створені сприятливі умови для всіх видів ігрової, навчальної, пошуково-дослідницької, фізкультурно-оздоровчої, художньо-естетичної та трудової діяльності дітей. Для створення оптимального розвивального простору педагогічні працівники підібрали різне обладнання, продумали його оптимальне розміщення та кількість. Ігрові осередки займають центральне місце у групових приміщеннях. Вони передбачають осередки сюжетно – рольових ігор, осередки театралізованих ігор та осередки дидактичних ігор. Педагоги забезпечили обладнання та ігровий матеріал для наступ них сюжетно – рольових ігор : «Сім’я», «Дитячий садок», «Лікарня», «Магазин», «Пошта», «Перукарня», «Ательє», «Будівельники», «Дорожній рух», «Моряки», «Ферма», «Зоопарк», «Школа», «Бібліотека». Осередки театралізованої діяльності містять різні види театрів, елементи декорацій, атрибути для ігор — драматизацій, костюми та їх елементи, ширми. Кожна група забезпечена достатньою кількістю фабричних та саморобних настільно-друкованих ігор (фото зон,дидактичного матеріалу)

Прикрасою кожної групи є природознавчий осередок, де розміщені постійні та сезонні об’єкти природи: кімнатні рослини, акваріуми з рибками, обладнання для догляду за рослинами, календарі природи, фотоальбоми, макети, фотографії (фото прир. зон). Особливу увагу педагоги приділяють забезпеченню природознавчих осередків обладнанням для експериментів з водою, камінням, повітрям, піском (ємкості різного розміру, збільшувальне скло, магніти, фільтри, предмети з різними властивостями).

Функціонування бібліотечного осередку спрямоване на роботу дітей з книгою, в ньому знаходяться полички з книгами, ілюстрації, портрети класиків, влаштовуються тематичні виставки до Міжнародного дня рідної мови, Шевченківських днів тощо. В групах старшого дошкільного віку бібліотечний осередок доповнюється сюжетно – рольовою грою «Бібліотека» (фото книжкових кут).

В групах для дітей раннього та молодшого дошкільного віку організовано осередки сенсорних маніпулятивних дій, які забезпечують розвиток інтелектуальних здібностей та моторики рук, формують вміння виконувати різні операції. Тут в достатній кількості розміщені пірамідки, ігри — втулки, шнурівки, ігри на загвинчування, нанизування, геометричні та силуетні лото (фото). В групах середнього та старшого дошкільного віку осередок сенсорних маніпулятивних дій поповнюється різними видами логічних ігор (квадрат Воскобовича, кубики Нікітіна, лабіринти, ребуси) а також наборами цифр, знаків, букв, геометричних фігур), абетками, перфокартами.

З метою формування національних почуттів, патріотизму, любові до рідного краю в групах облаштовано етнографічні осередки, в яких розміщені предмети української державної та національної символіки, традиційні українські іграшки, вироби декоративно-вжиткового мистецтва, ляльки в українському вбранні, тематичні альбоми. До Великодніх та Різдвяних світ в ентографічних осередках організовуються виставки дитячих робіт.

В групах створено міні – музей, теми в яких змінюються щомісяця залежно від теми місяця. (фото)

Осередки образотворчої діяльності мають на меті розвиток тактильних відчуттів, творчих здібностей, уяви, спонукання до експериментування з кольором та матеріалом, виховання емоційного світосприйняття. Вони наповнені різноманітним матеріалом для образотворчої діяльності, зразками робіт з малювання, аплікації, ліплення, конструювання, альбомами з репродукціями картин, природнім матеріалом та відходами екологічно чистого побутового матеріалу, книжками — розмальовками

Функціонування музичних осередків спрямоване на розвиток емоційного відгуку на музику, інтересу до світу музики, бажання створювати власні мелодії. В цих осередках педагоги зібрали музичні іграшки, музично — дидактичні ігри, музичні інструменти, магнітофони.

Обов’язковим в кожній групі є осередок рухової активності, який укомплектований масажними доріжками, обладнанням для проведення ранкової гімнастики та гімнастики після денного сну, атрибутами до рухливих та спортивних ігор. Вихованці мають змогу задовільнити свою рухову активність, стимулюється прагнення дітей вести здоровий спосіб життя (фото спортивних осередків).

В осередку чергування розміщено екрани чергування та обладнання для чергових.

Забезпеченість рекомендованими навчальними посібниками та іграшками складає 75 % .

В наявності естетично оформлена музична зала для проведення навчальних занять та організації свят та розваг з дітьми (фото).

Фізкультурна зала обладнана (фото) у відповідності до вимог Типового переліку обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок у дошкільних навчальних закладах. У фізкультурній залі проводяться: ранкова гімнастика, заняття з фізкультури, заняття з оздоровчої гімнастики, спортивні розваги

Функціонує міні-музей «Українська світлиця» (фото).

Створено кабінет практичного психолога, логопедичний кабінет (фото).

Забезпечення закладу технічними засобами навчання (таблиця). Всі технічні засоби знаходяться у вільному доступі для педагогів та використовуються в роботі з дітьми, їх застосування роблять процес пізнання цікавим, творчим, яскравим як для дітей, так і для педагогів.

Комп’ютери і ноутбуки дошкільного закладу підключені до системи Інтернет. В закладі наявна Wi-Fi зона.

Всі приміщення закладу освіти естетично оформлені, з урахуванням вимог

сьогодення. В закладі створені комфортні умови для перебування дітей. Забезпечення групових приміщень обладнанням до Типового переліку обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок у закладах дошкільної освіти. В коридорах розміщені інформаційні стенди за напрямками: інформація для відвідувачів та батьків вихованців, для працівників закладу (охорона праці, цивільної та пожежної безпеки, профспілковий, адміністративний та інші) фото. У створенні інтер’єру працівники закладу чітко дотримувались норми безпечного перебування та діяльності дітей та працівників, а також враховувались наступні принципи: практичність та доцільність, охайність і чистота, ми намагалися створити єдиний ансамбль у інтер’єрі.

Поступове осучаснення предметно-розвиваючого середовища закладу, його розвиток відбувається за умов впровадження нововведень, бачення власної перспективи розвитку, плідної співпраці всіх учасників освітнього процесу та прийняття участі у конкурсах - грантах міського рівня.

Будівля дошкільного навчального закладу, територія відповідає Санітарному регламенту для дошкільних навчальних закладів та утримуються в належному стані. Медичний кабінет, харчоблок, пральня знаходяться у належному санітарному стані, забезпечені спеціальним обладнанням.

Медичний блок (фото) розташований на ІІ поверсі, складається з двох приміщень, які використовуються за призначенням. Оснащення кабінету відповідає вимогам. Кабінет забезпечено медичними препаратами у відповідності до «Переліку лікарських засобів та виробів медичного призначення у медичному кабінеті закладу дошкільної освіти для надання невідкладної медичної допомоги, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 30.08.2005 №432/496 «Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі».

Приміщення харчоблоку закладу освіти відповідає вимогам «Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів », затвердженому МОЗ України від 24.03.2016 року № 234: розташоване на І поверсі, має вихід на вулицю. До складу харчоблоку входять: гарячий цех, цех обробки сирої продукції, роздягальна. Харчоблок, допоміжні приміщення, все обладнання відповідають санітарно – гігієнічним вимогам, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах (зі змінами), затвердженої спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 26.02.2013 р.№ 202/165. Гарячий цех оснащено: електричною плитою (2шт.), жарочною шафою (1 шт.), електросковородою (1шт.), електром’ясорубкою (1 шт.), електронними та механічними вагами (2 шт.). Ваги щорічно повіряються. Все обладнання в робочому стані, своєчасно проходить перевірку спеціалістами, ремонт та повірку. Для миття кухонного посуду, первинної обробки овочів виділені окремі частини кухні, відокремлені перегородками та оснащені промаркованими металевими столами, металевими мийками з нержавіючої сталі для миття та обробки сирої продукції. Все холодильне обладнання промарковане, використовується за призначенням, оснащено термометрами для контролю температурного режиму при зберіганні продуктів харчування. Харчоблок забезпечено достатньою кількістю кухонного посуду, інвентарю, який промаркований та використовується за призначенням. Посуд виготовлений з нержавіючої сталі та з алюмінію, у відповідності до санітарних норм та зберігається на стелажах. Всі інженерні системи харчоблоку — каналізаційна, вентиляційна, електрична та система водопостачання в робочому стані, щорічно та за необхідності проводиться ревізія каналізаційної та вентиляційної систем, про що є запис в Акті готовності ЗДО до роботи в новому навчальному році. Санітарний стан харчоблоку відповідає санітарно-гігієнічним вимогам. Генеральне та щоденне прибирання проводиться за встановленим графіком, з миючими засобами, які внесені до єдиного реєстру МОЗ України та мають позитивний висновок Державної санітарно-епідеміологічної експертизи МОЗ України (сертифікати в наявності).

Овочесховище знаходиться в окремій будівлі, його облаштування відповідає вимогам Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів. Овочесховище оснащене стелажами для зберігання овочів та фруктів, полицями, на яких розташовані ємності з овочами, вагами для зважування овочів. Овочесховище має два відділення, що є зручним для розташування овочів за строками реалізації та дотримання «товарного сусідства». Комора оснащена: вагами, для зважування продуктів при видачі на харчоблок; стелажами, на яких зберігаються в ємностях олія, чай,  розміщено мішки з борошном, крупами та цукром.

Адміністрація ЗДО № 145 постійно працює над зміцненням матеріально- технічної бази. Фінансування закладу відбувається з місцевого бюджету, з метою зміцнення матеріально-технічної бази закладу, оновлення ігрового розвиваючого та оздоровчого середовища, створення належних умов утримання дітей в закладі освіти, керівництвом закладу залучаються додаткові джерела фінансування.